הסתגלות לבית אבות סיעודי – קהילה מדברים על בתי אבות

הסתגלות לבית אבות סיעודי- מדברים בפתיחות על הכול

משפחות יקרות, מנהלים ומנהלות, קהילה יקרה, אנחנו מבקשים להציג לכם פינה חדשה. בה נעביר ניסיון ,ידע מקצועי ומחווה של דיירים חדשים ומשפחות שמצאו  שקט ובטחון ,טיפול מקצועי ומענה של בית במעבר למסגרת תומכת בבית האבות. הפינה שלנו "נחיתה רכה" תעלה  פעם בסוף החודש  עם סיפור אישי שמתאר את הבעיה בה המשפחה התמודדה בטיפול הורה או קרוב בבית, החששות מהחלטה על מעבר לבית אבות, הדרך לפתרון, המענה שהמשפחה קבלה במסגרת התהליך והתוצאה הסופית שהינה הסתגלות לבית אבות סיעודי בצורה מיטבית של דייר או דיירת  לבית החדש. אנו מאמינים שהשיתוף הוא ערך חשוב  להזדהות, לקבלת מענה על שאלות, ומידע מקצועי אשר יתרום להתמודדות בדילמות אשר פוגשות משפחות רבות בצמתים שונים בטיפול בן משפחה. תוך כדי מאמץ משותף של מריה כץ מצוות המומחים בשירות חברת גולד פקטור של משפחה יקרה ושל צוות מקצועי  בבית האבות, שבעבודה משותפת, בעזרת אמפתיה, הכלה ומקצועיות  – אפשר וצריך ליצור מענה מתאים עבור הדייר או דיירת חדשים  ובני משפחתו להתאקלמות מיטבית .

הכירו את סיפורה של גילה .ב

הסתגלות לבית אבות סיעודי
  1. הבעיה עמה הגיעה המשפחה

במקרה זה, מתאר אישה, אימא לבת וסבתא לשני נכדים קטנים עם הצורך להתאים פתרון דיור סיעודי עבור אימה – איתה היא מתגוררת בשנים האחרונות. הדבר הראשון הוא בירור הצורך ואפיון "למה עכשיו?" – מהי הסיבה לדעת משפחה שהפתרון הוא במסגרת בית האבות ? התשובה הייתה, שגילה בעצמה מתמודדת עם נכות 100% ומרגישה שהטיפול הצמוד שאימה זקוקה לו, "מוריד" את שתיהן גם מבחינה פיזית – ועוד יותר מבחינה נפשית . כמו כן, לפני כשנה וחצי נעשה כבר ניסיון לשכן את האם בבית אבות, אך אימא סירבה להישאר וביקשה לחזור הביתה עם  עזרה של עובדת זרה. מפה, מצבה של אימא הוחמר. היא אושפזה מספר פעמים עקב חוסר איזון בלחץ ונפילה בבית, שהצריכו להביאה לשיקום. הפעם , האימא הסכימה שהפתרון הנכון הוא בית אבות סיעודי ומכאן שיש צורך למצוא בית שיהיה נגיש ביותר עבור הבת לביקורים עקב מגבלות ניידות שלה – וכן, מקום שיטיב עם ההסתגלות של האימא. דגשים חשובים שהועלו היו: מבנה על קרקע לא קומות, התחשבות באוכל ללא תבלינים מיוחדים ומותאם לאנשים עם סכרת ולא יותר מ30 דק נסיעה עם חניה צמודה למקום.  
  1. מהם החששות שעלו לקראת המעבר?

  • למשל, מה יקרה אם אימא שוב לא תסכים להישאר והצוות יאמר שאין לו איך לעזור במצב כזה?
  • חשש נוסף סבב סביב השאלה – מה יקרה אם אימא לא תסתדר, לא יהיה לה טוב – ואילו הבת לא תוכל להחזיר אותה הביתה במצבה, כשאין לה יכולת לא לטפל ולא להתעסק שוב עם עובדים זרים?
  • בנוסף, דאגה פיננסית: איך תוכל הבת לשלם לבית האבות במידה ולא יהיה עדיין זכאות לקוד של משרד הבריאות טרם שחרורה משיקום – מאחר ולאימא יש רק קצבת ביטוח לאומי שהיא מקבלת ואילו הבת מתקיימת גם היא מקצבת נכות ולכן אף לחודש הראשון אין להם כסף לעמוד בתשלום לבית האבות.
  1. מה הייתה הדרך לפתרון?

  • ראשית כל, ליצור קשר עם כלל גורמים הרלוונטיים במסגרת שיקום, על מנת לבדוק סטאטוס פניה לבקשת קוד ממשרד הבריאות בהתאם להערכת צפי שחרור משיקום .
  • לאחר מכן, לספק בטחון ממידע מהימן אודות זמינות וחוות דעת על בתי אבות במסגרת דירוג גולד פקטור שיענו על הציפיות שלה מהטיפול והמענה הרצויים לאימא.
  • לאחר בחירתה של הבת את המקום המתאים ביותר מבין החלופות, להגיע להסדר מול אנשי הנהלה של בית האבות הנבחר במטרה להשיג תשלום מופחת עד לסיום תהליך קבלת קוד – במידה והשחרור מהשיקום אל בית האבות, יהיה טרם זכאות.
  • התאמה וסנכרון שינוע של האימא מהשיקום אל בית האבות בעזרת עמותת "עזר מציון" לקראת יום הקבלה . (שינוע אדם סיעודי זו הוצאה לא מבוטלת לשירותי חברת אמבולנסים בייחוד אם מדובר במרחקים בין מקום השהות לבין בית האבות).
  1. ערך המרכזי ליצירת בטחון ומענה בתהליך מעבר לבית האבות ?

  • ראשית, ברמת התחושה, חשוב מאוד לחוות בטחון שהמשפחה לא לבד בתהליך. גילה מהווה מקור בטחון העיקרי עבור אמה בתהליך זה ולכן כדי שהיא תוכל להתפנות רגשית ופיזית בעיקר בנקודת זמן זו עבור אמה החשיבות כאן לייצר רשת בטחון עבור גילה ולהיות מקור בטחון עבורה בתמיכה, בידע ובהקלה של תהליך עצמו שדורש לא מעט לוגיסטיקה ובירוקרטיה .
  • בעבודה משותפת עם צוות בית האבות הראינו שניתן להתאים דיור סיעודי מתאים במסגרת תהליך מסודר, כל הדרך עד להשגת תחושת בטחון ונחת מהפתרון שנמצא עבור האם ובעיקר להסיר את החששות שהצוות בבית האבות יגיד לה לקחת את האם הביתה.
  • בתאום ציפיות – משותף עם מנהלת בית האבות – הבת  תוכל לקבל את כל המידע מהמקום במידה ולא תוכל להגיע לביקורים עקב מצבה הבריאותי בשמירה על התקשורת עם בית האבות כדי שלא תעמוד מול מצב של התרוצצויות בקבלת תשובות מגורם לגורם על עדכון מצבה של אמה .
  • והכי חשוב, המשפחה קבלה תחושת בטחון ומסוגלות לכך שבכל אתגר או תרחיש היא לא לבד – אלא יש לה גורם מקצועי לצידה ויחד יותאם המענה הנכון לכל צורך שיעלה.
הסתגלות לבית אבות סיעודי- צילום אילוסטרציה | גולד פקטור  
  1. והנה רגעי נחת ….

  • האימא עברה לבית האבות. כבר ביום הקליטה, בעקבות תיאום הציפיות ובירור צרכים נכון שנעשה, היא אמרה ש"דווקא המקום נחמד ויש אנשים נחמדים כאן".
  • לאחר שבועיים מיום הקליטה, הבת ביקשה להחליף חדר לאמה, כך שתהיה יותר קרובה לדלפק האחיות מאחר והקרבה לצוות נותן לאם תחושת בטחון גבוהה יותר. הבקשה הועברה לצוות המקום שעודד אותה להמשיך ולפנות לעובדת סוציאלית או אחות ראשית בכל עניין ובקשה.
  • נושא האוכל שהיה מאוד חשוב לאימא תואם על ידי דיאטנית המקום והועבר למטבח בבקשה לדגשים מיוחדים שהיו חשובים עבורה אם זאת עדיין הייתה מעדיפה קצת יותר מגוון בעיקר בארוחת ערב …
  • חודשיים לאחר המעבר, עם הסתגלות לבית אבות סיעודי בצורה מיטבית. הבת מבקרת את אימא במידת יכולתה, ונמצאת בקשר ישיר ורציף בנוגע לעדכונים עם העובדת הסוציאלית .
מתוך ההתכתבות האחרונה עם גילה הסתגלות לבית אבות סיעודי | גולד פקטור מוזמנים להצטרף לקהילת מדברים על בתי אבות בפייסבוק. יש לכם שאלה? צרו קשר עם המומחים של גולד פקטור