ליצור שלווה בבחירת בית אבות.
בטוח!

גולד פקטור נותנת לכם את המדדים החשובים ביותר להשוואת בתי אבות סיעודיים על מנת לאפשר לכם להרגיש בטוחים יותר בבחירה שלכם. השאלות הללו יעזרו לכם לקבל תמונה רחבה לתחושת וודאות על בחירתכם בבית האבות המתאים ביותר.

GF-Icon-Options-fine_V01

גולד פקטור מעודדת שקיפות בשירות והטיפול המוענקים בבתי האבות בישראל

בתהליך בחירת בית אבות סיעודי חשוב מאוד שתראו ותשוו בין 3 בתי אבות. אלו המדדים החשובים להשוואת בתי אבות סיעודיים על מנת לאפשר לכם תיאום ציפיות מלא עוד לפני הבחירה בבית האבות.
המדדים להשוואה נקבעו על סמך מחקר מעמיק ומתמשך, תצפיות בשטח והבנה יסודית של צרכי הדיירים ומשפחותיהם. אנחנו מזמינים אתכם להתעמק במדדי ההשוואה בין בתי אבות סיעודיים על מנת לאפשר לכם להרגיש בטוחים יותר בבחירה שלכם.

פייסבוק
וואטצאפ
מייל

תוכן עניינים

השוואת בתי אבות סיעודיים - מדדי סקירה כללית

נראות המחלקה

בכניסתכם למחלקה סיעודית / ו או מחלקה לאנשים החיים עם דמנציה (תשושי נפש) ראו מהו מספר הדיירים בחדר (ברוב המחלקות היום תמצאו עד 2 דיירים בחדר), סדר וניקיון כללי במחלקה ובחדרים, השטח של החלל המרכזי בחדר, האם ישנה מחיצה בין המיטות או וילון לצורך שמירה על פרטיותו של הדייר. מיקומו של דלפק הצוות הסיעודי
טיפ שלנו: סיירו בשתי מחלקות במקום לפחות לצורך השוואה

מחלקות בבית אבות

שאלו כמה מחלקות יש בבית? מהן סוגי המחלקות הקיימות במקום? האם המקום מטפל בדיירים במצב סיעודי? תשושי נפש? סיעודי מורכב? תשושים? האם יש מחלקה נפרדת לאנשים צלולים? מה המענה בבית האבות עבור דיירים במצב קוגניטיבי צלול לצורך מענה חברתי ותקשורתי

שטחים ציבוריים

לובי מרכזי או מועדון למפגש דיירים עם משפחות, שטחים ציבוריים מחוץ לבית האבות (חצר, מרפסת , גינה) ריח, סדר ניקיון ותחזוקה בפנים ובחוץ .

מוצרים שלא נכללים בסל השירותים

מוצרים שיש לספק באופן עצמאי או לשלם תשלום נוסף שאינם נכללים במחיר החודשי. לדוגמא: מזרון נגד פצעי לחץ, מחולל חמצן, תוספי מזון, תרופות שלא בסל, טיפוח אישי, הסעות, ליווי לבית חולים, מוצרי ספיגה

אווירה כללית

נינוחות על פניהם של דיירים, נוכחות הצוות במחלקה, האם המקום מואר ומאוורר, האם האווירה רועשת או רגועה.
טיפ שלנו : בקשו אישור לגשת למספר דיירים ולהתעניין לשלומם ומשביעות רצונם מהשהות במקום, בקשו מספר טלפונים של בני משפחה במקום.

מדיניות תשלום

האם בית האבות מקבל השתתפות של משרד הבריאות במסגרת קוד אשפוז? אפשרות בהנחה בתשלום עד קבלת הקוד (טרום קוד), מחיר באופן פרטי, מחיר לחדר בהתאם למספר הדיירים בחדר. האם יש דמי ערבון או דמי המתנה לזמינות המקום.
טיפ שלנו: בקשו הסכם התקשרות לדוגמא

נגישות

נגישות לתחבורה ציבורית, חנייה, נגישות בשבת, שירותי הסעות מטעם המקום לבני משפחה שמתקשים להגיע עקב חוסר נגישות.

תוקף הרישיון

רישיון ניתן על ידי מספר חודשים, חצי שנה, שנה או שנתיים. תקופת הרישיון נגזרת מתוצאות בקרות משרד הבריאות במקום

דת

שירותי בית כנסת במקום או בקרבת מקום, טלוויזיה בשבת, סוג הכשרות

עישון

אזורי עישון ומדיניות הבית בנושא עבור הדיירים ועבור בני המשפחה

מדיניות חזרה מאשפוז בבית חולים

כמה זמן בית האבות שומר מקום, האם יש תשלום על תקופת האשפוז (רלוונטי למשלמים באופן פרטי), מדיניות חזרה במקרה שתקופת האשפוז היתה ארוכה מתקופת שמירת המקום ובבית האבות אין מקום פנוי

מדיניות עזיבה

תקופת הודעה מוקדמת, תקופת התחייבות, דמי ביטול, מדיניות העברת קוד מבית האבות לבית אבות אחר בשינוי הגדרת סטאטוס תפקודי.


השוואת בתי אבות סיעודיים -
מדדי מערך השירות

רמת טיפוח הדיירים

הופעה אסתטית, טיפוח, תספורת, גילוח, ציפורניים.

ביגוד הדייר

איזה ביגוד אפשרי לדיירים? האם שירותי הכביסה הם מחלקתיים? של בית האבות? חיצוניים? האם הבגדים הפרטיים מסומנים ומוחזרים לדייר?

ציוד אישי

אבזור בחדר הדייר - ריהוט אישי, טלוויזיה, תליית תמונות, האם ניתן להשאיר טלפון נייד לשימוש אישי של הדייר?

מענה לבקשות המשפחה

האם יש נציג קשרי לקוחות? האם יש מענה בכל שעות היום?

מדיניות השכבות למנוחת צהריים ושנת לילה

האם שואלים דייר ברצונו ללכת לישון בשעות הצהריים? באיזה שעות משכיבים לשנת לילה? האם ניתן להתאים שעות לפי העדפתו של הדייר?

מדיניות התאמת שותף לחדר​

האם יש התחשבות בעניין משותף? צרכים רפואיים דומים? שפה? האם משתפים את המשפחה בהחלטות ובצרכים הללו? מה קורה במקרה שלא מסתדרים בחדר?

הגיינה אישית

באיזה תדירות מחליפים בגדים לדיירים? מקלחים את הדיירים? לפי דרישת משרד הבריאות חייבים לקלח יום כן יום לא. ישנם מקומות רבים שעושים זאת באופן יומי או בהתאמה לדייר.

שירותי הסעדה

מהם שירותי ההסעדה בבית האבות? מטבח מבשל או שירותי קייטרינג? האם הדיירים יודעים ומעורבים בתפריט? האם ניתן להביא אוכל מהבית? האם התפריט מגוון? האם יש בחירה לדייר מתוך התפריט? מה מדיניות התאמת תפריט במידה ואדם צמחוני?

מדיניות ביקורי משפחה

מקום לטייל עם הדייר מחוץ למחלקה, מקום לטייל עם הדייר מחוץ לבית האבות. האם יש מגבלת שעות/ זמן לביקור? ביקורים בזמן קורונה, וודאו מה מדיניות בית האבות לביקורים במידה ויש צורך בבידוד המחלקה / בית אבות. כמה מבקרים יכולים להגיע לביקור? האם מותרת כניסה לחדר או מחלקה של הדייר? האם הביקורים מותנים רק בהצגת תו ירוק או הצגת בדיקה בתוקף?

תקשורת עם המשפחה

באיזה אמצעי מעדכנים את המשפחה על הנעשה בבית האבות? האם יש קבוצות מחלקתיות בוואצ-אפ, פייסבוק וכו' לעדכון ושיתוף המשפחות בחיי תרבות ופנאי? האם ישנו עדכון יזום של בית האבות בשינוי במצבו של המטופל? למי אתם פונים על מנת לקבל מידע? מה מדיניות שיתוף המשפחה בהחלטות חשובות הנוגעות לדייר?

השוואת בתי אבות סיעודיים - מדדי מערך הטיפול

הצוות המטפל

נוכחות אנשי הצוות, אינטראקציה בינם לבין הדיירים, אדיבות, שירותיות, שפה, הופעה ייצוגית, רמת מעורבות בסביבתם.

פיזיותרפיה

בקרו במכון או בחדר הפיזיותרפיה, התרשמו מהפעלת הדיירים בתרגילים, נוכחות הצוות, אבזור ומכשירים, מספר הדיירים המשתתפים.

תעסוקה ופנאי

אילו פעילויות תעסוקה יש עבור הדיירים? האם הפעילויות מתואמות למצב הבריאותי של הדייר? האם יש פעילויות מותאמות לדיירים צלולים? האם יש תעסוקה בכול בוקר ובערב לפחות פעם בשבוע? האם יש הפרדה בפעילויות בין דיירים צלולים מתקשרים לאנשים עם דמנציה שפחות מתקשרים? האם יש הפעלות בשילוב בעלי חיים?

ציוני בקרות משרד הבריאות

ציוני בקרות משרד הבריאות על רמת הטיפול הרפואי, סיעודי ורב מקצועי (תזונה, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, עבודה סוציאלית, רוקחות). את ציוני הבקרות ניתן למצוא באתר משרד הבריאות. בנתוני הבקרה ישנה טבלה "הערכת הבקרה לפי תחומים" שמרכזת את הציונים.

הצוות הרפואי

מספר רופאים, תחומי התמחות, זמינות למענה, מענה רפואי בלילה וסופ"ש, זמינות להתייעצות.

שירותי סיעוד

האם ישנה אפשרות להתאמה לפי מין המטופל למטפל בהיגיינה אישית ומקלחת?

ליווי רפואי לאחר המעבר לבית אבות

מי ממשיך ללוות את המטופל במקרים של סכרת, פרקינסון, פסיכיאטר אי ספיקת לב או מחלות כרוניות אחרות הדורשות מעקב רופא מומחה.

מדיניות הורדה לשירותים בלילה

האם מורידים את הדיירים בלילה לשירותים במידה והדייר שולט על סוגריו?

מדיניות הטיפול במקרים של התנגדות מצד הדייר

האם יש חלופות לפעילות גופנית במידה והמטופל מסרב לפיזיותרפיה או אינו משתף פעולה? מה המדיניות למתן תרופות במידה והמטופל מסרב? מה המדיניות המקובלת אם הדייר מבקש להישאר במיטה או לחזור למיטה במהלך פעילות היום? מה מדיניות האכלה במקרה והדייר מסרב לאכול? מה מדיניות הכנסת זונדה למטופל במקרים שמסרב או קיימות בעיות בליעה?

מדיניות העברת דיירים לבית חולים בעת הצורך

מי מלווה אותם? האם מודיעים למשפחה? לאיזה בית חולים מעבירים? האם לבית האבות יש אישור לטיפול אנטיביוטי דרך הווריד (מאפשר המעטת מקרים של מעבר לבית החולים)?

השוואת בתי אבות סיעודיים -
ערך מוסף בשירות

ניהול הטיפול עם מערכת בטר קייר

מערכת בטר קייר משמשת לניהול המטפלים הסיעודיים ולניהול המשימות הטיפוליות. הטמעת טכנולוגית בטר קייר על ידי מערך הדיור מקדמת משמעותית את ההיבטים של יחס אישי וטיפול רב מקצועי על ידי כך שהיא ממקסמת את ההיבט האישי בטיפול והיכולת לתת תשומת לב אישית ופרסונלית לכל קשיש וקשיש ולאפשר לממש פרקטיקות מקצועיות וטיפוליות מתוך ראיה הוליסיטית של הדיירים בבית. הטמעת בטר קייר כחלק מהעבודה השוטפת בבית אבות כמוה כהצהרת איכות. בית שבחר לעבוד עם בטר קייר הינו בית אשר חרט על דגלו מצוינות בטיפול. למידע נוסף אודות בטר קייר: https://bettercare.info/

תחומי התמחות של רופאי המקום

עור, עיניים, פסיכיאטר, מנהלי מחלקות בבתי חולים.

חדר סנוזלן לטיפול וגירוי חושים

סנוזלן הוא חדר של גירויים (נקראת בעברית "סביבה רב חושית"). חולי דמנציה רבים יכולים להפיק תועלת משהייה מחדר סנוזלן שכן הוא משפר יכולות קוגניטיביות, מרגיע ומפחית לחצים ומעלה את רמת האקטיביות של המטופלים ובכך משפר את יכולתם לתפקד ברמה היומיומית.

יציאה משגרה

האם מוציאים את הדיירים לטיול? ישיבה בבתי קפה, נסיעה לים, פארקים וגנים. האם באירועים מיוחדים מציעים לדיירים שירותי הסעדה בצורת בופה או בית קפה? האם מקרינים סרטים לדיירים?

אירועי משפחות

האם יש הפעלות בשיתוף המשפחות? הרצאות, קבוצות תמיכה, ריקודים משותפים, פעילות פנאי

אבזור החדר

מיטות חשמליות המתכוננות לפי רצונו של הדייר, טלוויזיה אישית לכל דייר, מצלמות בחדרים

שיתוף הדיירים

האם יש ועד דיירים בבית האבות? האם יש שיתוף במסגרת פרויקט קהילה צומחת?

פייסבוק
וואטצאפ
מייל

טיפ שלנו: סיירו במספר בתי אבות, בצעו השוואה בין המקומות ובחרו במקום אשר ישקף בצורה המלאה ביותר את צרכיו הבריאותיים, האישיים והרגלי חייו של האדם המבוגר.

רוצים למצוא פתרונות דיור שמותאמים בצורה אישית עבורכם?

עם Pillow Booking מבית גולד פקטור תענו על כמה שאלות ותהנו מהתאמות לפי הצרכים האישיים שלכם.