הערכות לביקור של מבוגר בבית המשפחה

איך להערך לביקור של בן משפחה המתגורר בבית אבות בבית המשפחה.

הביקור בבית המשפחה מרגש אבל יכול גם לבלבל או להעמיס על משפחה ובן המשפחה, על מנת שהביקור יהיה מהנה לפניכם מספר טיפים. 

1. תאמו מועד שאתם מתכננים לקחת ולהחזיר את בן המשפחה אל מול צוות בית האבות, יום ושעה על מנת שהצוות יוכל להכין את הדייר/ת ליציאה.

2. ודאו שהשינוע של בן המשפחה מתאפשר ברכב רגיל ואין צורך ברכב כמו אמבולנס. במידה והמעבר מתאפשר רק עם רכב המתאים לשכיבה – יכולים להעזר בעזר מציון ויד שרה איתם ניתן לתאם הזמנה של רכב לשינוע אדם במצב סיעודי. כמו – כן, ניתן לבדוק עם בית האבות על השירות של מעבר ברכב מתאים.

3. קבלו תדריך מהצוות המטפל הכולל מידע עדכני לגבי הנחיות לנוכח הקורונה, התרופות, הרגלי אכילה, סוגי מאכלים מהם מומלץ להימנע ומרקמם. יתכן ובזמן שהקרובים שלכם נמצאים בבית האבות השתנו להם הרגלי אכילה, קצב האכילה ואף הטעם.

4. במידת הצורך וודאו שיש לכם מוצרי ספיגה (חיתולים/ תחתון סופג) לצורך החלפה במידה ובן המשפחה משתמש במוצרי ספיגה. בקשו תדריך איך שמים בצורה נכונה ומוגנת את החיתול. תאמו מראש מבין בני המשפחה מי יטפל בבן משפחה בזמן שהותו בבית.

5. אנשים החיים עם דמנציה, התייעצו עם אנשי צוות המטפלים איך להכין בן משפחה עם ירידה קוגניטיבית לשינוי הסביבה, למה להיערך במידה ותתעורר תחושת חרדה או/ו אי שקט. תבקשו מהצוות להכין את הדייר לביקור, לספר על החג, לציין את שם בן המשפחה שיבוא לקחת אותם. מומלץ שיציאתו מבית האבות לא תהיה בהפתעה אלה בהכנה מוקדמת עם פרטים קונקרטיים ומובנים וכמובן בהתייעצות עם הצוות, מאחר ומעבר מסביבה מוכרת עבור אדם תשוש נפש יכול להוות טריגר למצבו הנפשי והתפקודי.

6. לינה בבית. ראשית כל חשוב לקבל החלטה על לינה בבית יחד עם צוות המקום מאחר והנושא דורש הערכות בהתאם למצב העור (פצעי לחץ), שינויי תנוחה, מגן מיטה למניעת נפילות, התאמת מזרון ותדריך למניעת נפילות בזמן מעברים מיטה וכיסא .

נאחל לכולנו לפגוש את החג בחיק המשפחה אם זה בבית או בבית האבות העיקר שנחגוג אותו השנה יחד עם קרובינו 🍷🍷