מתנות לחג בבתי אבות

חברים וחברות יקרים,
כשחג בפתח איתו מגיעה הרגשה של התחדשות, של נתינה, של משפחתיות וקרבה. התחושות האלו כמובן משותפות גם למשפחות רבות ודיירים המתגוררים בבתי אבות ובדיור מוגן. וככל שהחג מתקרב, יותר ויותר משפחות שואלות אותי מה מקובל לתת לצוות בית האבות כמתנה או שי לחג?
השאלה הזאת חשובה. החגים הם אכן הזדמנות מצוינת להביע הערכה ולתת תשומת לב קטנה ואישית לאנשים שמטפלים בהורים וביקרים לנו ואשר נמצאים לידם יום-יום.

מצד אחד, אנשים ומשפחות מתלבטים אם לתת כסף לצוות המטפל או להנהלה – מתוך רצון להביע הערכה ומחווה לחג. מצד שני, אותן משפחות לא רוצות "לקפח" אף אחד ואחת ולהעניק מתנה שתביך את איש\ת הצוות או שעלולה להתפרש כ"טובת הנאה", למרות שבוודאי שאין כוונה כזאת.
לאור השאלות הרבות והניואנסים העדינים, רכזתי עבורכן באהבה גדולה מספר דוגמאות למחוות הוקרת תודה לצוות בבית האבות – תוך שמירה וכיבוד נהלי המקום:

ראשית, שני טיפים מרכזיים כבסיס:

1. נתינת כסף כשי לחג או בכלל אסור על פי נהלי כל בית האבות וכדאי להימנע מכך על מנת שלא ליצור חוויה לא נעימה עבור העובד ועבורכם.
2. תתייחסו לכ-ו-ל-ם! לרוב, הקשר האישי והקרוב יותר הינו בין בני המשפחה לצוות הקבוע במחלקה בה מתגורר יקירינו: אחים ואחיות, רופא, פיזיוותרפיסט, עובד סוציאלי, תזונאית, עובדות תעסוקה, מרפא בעיסוק וכמובן המטפלים והמטפלות. לכן, אם מתייחסים לכולם ולכולן, וזה מומלץ – מדובר בערך בין 15- 20 אנשי צוות, וזה המספר שצריך לקחת בחשבון כשחושבים על שי לחג.

הנה כמו דוגמאות לשי לחג, שאותו תוכלו לתת לצוותים:

אנחנו עובדים רק אל מול פתרונות דיור שיודעים לתת את חווית השירות המובילה לאיכות חיים הראויה לדיירים בגיל המבוגר. מבחינתי, אין שום מדד אחר, מעבר ליכולת להעניק לדיירים ולמשפחותיהם את רווחת החיים לה הם ראויים בגיל הזקנה. לכן, אתם תקבלו רק הצעות לבתי אבות שעומדים בתו איכות של גולד פקטור​.

1.כוסות אישיות עם שם פרטי של כל אחד מאנשי צוות הטיפול והאחיות, עם קצת מתוק בפנים והקדשה חמה. זוהי הזמנות מצוינת גם בשבילכם, להכיר קצת אישית כל אנשי הצוות המחלקה ותופתעו לגלות שלא את כולכם הכרתם בשמות. זה בוודאי מקרב ויצור תחושות של מחויבות ובטחון.
2. מגש פירות או סלסלת שוקולדים מסורתית, עם הקדשה לצוות המחלקה. זה תמיד כייף להתפנק עם משהו מתוק, בטח בתקופה שמעלה אצל כולנו לא מעט טעם מר בפה.
3. ערכת קפה, עם נס קפה משובח, קפה שחור וכמה עוגיות מפנקות – היא עוד מתנה שהצוות תמיד שמח לקבל.
4. תמונת קיר עם הקדשה לצוות, עם שם המחלקה עליה. תמונות הן זיכרון שיכול תמיד לתרום לאווירה נעימה ולשמש כמזכרת מרגשת.
5. וגם: לאלו שרוצים לפנק גם את שאר דיירי המחלקה לרגל החג, ניתן להכין\לקנות קאפ קייק אישיים , או קינוח קטן אישי אחר לכל אחד. זה טעים וצבעוני ומשרה אווירת חג שכוללת גם את שאר הדיירים ומשפחותיהם.

דגש חשוב!
אל תפסחו על ההורים שלכם בעת התכנון או ההכנה של השי: זוהי הזדמנות נהדרת לשתף אותם בחוויה ולתת להם את המקום להיות מעורבים, לברך, להתקרב. עצם המעורבות שלהם, מחדדת אצלם תחושות של נתינה והוקרת ומעניקים להם חוויה מעצימה שמעלה את תחושת השייכות והערך העצמי עבור כל אדם - ובטח של אדם מבוגר – עם הצוות המטפל והמטופלים האחרים.

חברים וחברות, זאת הזדמנות ליצור חוויה, בתוך תקופה לא פשוטה. תנצלו אותה, כולם ירוויחו, וגם אתם, תרגישו קצת יותר טוב...אחריה 😊